środa, 30 stycznia 2013

Trampeczki i KURS !


Obiecałam kiedyś kurs na moje trampki i tak jakoś zwlekałam z tym.
Nie oznaczało to że nie chcę się podzielić... po prostu wiedziałam ile pstrykania mnie czeka:)
Dziś zebrałam swe siły i jest!  
Mam nadzieję że będzie dla was jasny i czytelny.

Kurs zrobiłam w ramach inspiracji w SCRAPCAFE


Jeśli macie ochotę zrobić mojego projektu trampki to zapraszam...





Postaram się zrozumiale wytłumaczyć krok po kroku

    Zaczynamy od zrobienia szablonu, z którego będzie można skorzystać wiele razy i wystarczy tylko jeden, 
    ponieważ drugiego bucika otrzymamy, odrysowując lewą stronę. Można strony zaznaczyć "L" i "P".

1. Dla ułatwienia narysowałam prostokąt, w którym mieści się podstawa bucika (tutaj trzeba się wykazać umiejętnością rysowania ponieważ nie mam na to żadnego gotowca:))
2. Po narysowaniu podstawy wycinamy ją nożyczkami.
3. Przenosimy ją na papier wizytówkowy, odrysowując prawą i lewą stronę. Mamy w tedy prawy i lewy bucik.
4. Z narysowanego szablonu wycinamy kolejny element ( jak na załączonym obrazku)
     Dobrze będzie jeśli wytniecie go tak by nie zniszczyć drugiego elementu z "języczkiem" bo będzie nam potrzebny.


 5. Element z "języczkiem" przykładamy do papieru scrap... w wybranym kolorze.
 6. Odrysowujemy szablon i po jego odłożeniu dokładamy 1mm do obwodu
 7. Wycinamy i już mamy o jeden element mniej :)
 8. Element, który już wcześniej został wycięty, odrysowujemy na papierze scrapowym i wycinamy


 9. Przykładamy do wcześniej wyciętych elementów by ewentualnie skorygować pewne niedociągnięcia.
10.Teraz potrzebujemy coś na kształt półksiężyca. Dla ułatwienia odrysowujemy "języczek" do połowy i
     łączymy obywa końce.
11. Półksiężyc musi być jednak o 1mm mniejszy, więc ujmujemy na obwodzi ile trzeba.
12.Przykładamy czy pasuje, a następnie wycinamy widoczny na zdjęciu 12 biały element, który rysowaliśmy
     na samym początku (patrz.zdj 2)


13. Na jednym z elementów widoczne są dziurki, zrobione dziurkaczem kaletniczym (najmiejszy otwór)   
      Wycięte wcześniej elementy z papieru scrapowego, przy pomocy ołówka czy cienkiego pędzelka  
     delikatnie wyginamy
14 "Języczek" przykładamy do podstawy, dopasowujemy elementy i zaznaczamy miejsce, w którym ma  
      zostać przyklejony.
15. Nanosimy klej w miejsce pokazane na obrazku i przyklejamy. 
16. Na "języczek" kleimy półksiężyc, a na niego element z wcześniej wyciętymi otworami na sznurówki


17. Wszystko super pasuje, więc czas na przymocowanie tasiemki.
18. Wystarczą dwa kawałki wstążki satynowej o wielkości ok. 1,5cm
19. Nakładamy klej na końce, ściskamy i czekamy aż klej będzie trzymał
20. Gotowe uchwyty przyklejamy na spód buta.


21.Teraz czas na zaklejenie końców tasiemki. Na początek klej wystarczy nałożyć na jeden z końców, na
      ok 5mm dł. i złamać wstążkę na pół. Trzeba poczekać aż wyschnie.
22. Tak zakończona tasiemka ułatwi nam przechodzenie przez dziurki.
23. Gdy już uda nam się przebrnąć przez otwory, odcinamy na odpowiedniej długości wstążkę i kleimy
       koncówkę, tak jak w pkt. 21
24. Mamy już gotowy jeden bucik. Teraz czas na drugi:)

Gdy już skończymy można je dodatkowo ozdobić. Ja dołożyłam odrobinę brokatu i kilka kamyczków.


Uff dobrnęłam do końca!!!

Gdyby coś było niejasne to pytajcie.

Jak już skończycie to pochwalcie się swoją kreatywnością,
 bo przecież buciki nie muszą być identyczne jak moje :)

Miłego i twórczego dnia!

PS. Podlinkujcie proszę skąd macie kurs. Dziękuję!

45 komentarzy:

FojAga pisze...

Dziś ja wzdycham do Ciebie :))

Mimowolne Zauroczenia pisze...

Kosmos- rzeczywiście masa zdjęć, pięknie to pokazałaś, choć muszę przejrzeć kurs jeszcze kilka razy, bom mało kumata i jeszcze nie wiem skąd się wzięły niektóre elementy :D
ale ja już tak mam.
Buciki są super!!!
Przepiękna kartka Ci z nimi wyszła!

pozdrawiam
MZ

ArtIs pisze...

Ewuniu rozbawiłaś mnie swoim komentarzem, dziękuję :)

Ilona Zbieg pisze...

wow super kurs
świetnie to wszystko opisałaś i pokazałaś
może się skusze kiedyś ;)

joyanna pisze...

Piękne trampki! Świetny kursik :)

axdesign pisze...

kurs bardzo czytelny ale za przedmówczyniami powtórze: WOW!!! ale to pracochłonne:D chyle czoła:P

hania739 pisze...

Izuniu - Twoje buciki są przeurocze :)) Kursik jest wspaniały, bardzo czytelny i na pewno z niego skorzystam - ogromne dzięki *)

Margot-craftcorner pisze...

Buciki są cudowne:)na pewno skorzystam...dziękuję i z przyjemnością pochwalę się swoją karteczką:)

mProjekt pisze...

Najpiękniejsze tramposzki ze wszystkich na świecie:) Bardzo dziękuję za kurs. REWELKA!

Fiołeczek pisze...

Dzięki za kurs :]

Violett ART pisze...

szkoda, że tak pozno natrafilam na ten kurs:((( ja zanim "skleciłam" szablon bucikow to nieco sie nameczylam;))))

kursik bardzo przejrzysty i zrozumialy;)))

Ewik pisze...

śliczne trampeczki a kursik bardzo przejrzysty:) Dziękuję!

BellaArt pisze...

Wspaniały kurs, na pewno się kiedyś skuszę na zrobienie takich:)

Anonimowy pisze...

Witam
Czy można prosić o powtórzenie wymiarów prostokąta, w którym należy narysować kształt bucika? 7cm - wysokość czy 7 cm + 2cm? I na ile,
4 cm? Upewniam się, bo na moim monitorze nie bardzo widzę ten dolny wymiar. Pozdrawiam, Dorota

ArtIs pisze...

Doroto- Cały prostokąt jest 7cm wysoki i 4cm szeroki. Te 2 cm podałam orientacyjnie żeby było wiadomo mniej więcej jakie zachowałam proporcje. Ciesze się że jesteś zainteresowana. pozdrawiam!

created by ebi pisze...

Kiedy zobaczyłam je pierwszy raz, byłam pod wrażeniem :) Rozumiem, że teraz już można bez obaw porobić SOBIE takie trampeczki :) Są super!

Anonimowy pisze...

Dziękuję, że przygotowałaś ten kurs. Mam tylko nadzieję, że poradzę sobie z narysowaniem i stworzeniem szablonu. Najwyżej będą trampeczki piekne "inaczej" :)))
Pozdrawiam
Agnieszka

Anonimowy pisze...

Dziękuję bardzo.
Dorota

anias pisze...

Świetny kurs!!!- jak skorzystam powiadomię i dodam link :*

lilavati pisze...

dziękuje, ale ja muszę go jeszcze porządnie przestudiować:)

Unknown pisze...

Dziękuje za kurs, na pewno się przyda.


Zapraszam po wyróżnienie na debiutujacapanidomu.blogspot.de i serdecznie pozdrawiam ;)

Klaudia/Kszp pisze...

Kartka jest śliczna, buciki - rewelacja! :) Dziękuję serdecznie za kursik :))

Anabel pisze...

karteczka jest super!!!
kursik też, ale tak na sucho, to ciężko przebrnąć.. więc jak tylko nadarzy się okazja, skorzystam i pokażę moje rezultaty :)
pozdrawiam serdecznie

Joanna pisze...

Super kurs! Trampeczki cudne :)

el pisze...

piekne te trampki i kurs fajoski , dzięki ale jeszcze nie na moje umiejętności

Unknown pisze...

śliczne trampeczki:)
Przy okazji zapraszam na moje Candy http://17blondynka.blogspot.com/2013/01/cukieraski.html
Pozdrawiam

AgaSi pisze...

O mamo, ależ dużo pracy! Ale z pewnością warto, bo butki są przecudne! Dzięki za kursik :)

[Kasia] pisze...

Świetny kurs, z pewnością kiedyś skorzystam :)być może nawet niedługo bo mam w planach zrobienie "dzieciowej" kartki :)

Rom-a pisze...

bardzo fajnie ze tak skrupulatnie to opisałaś, ale czy te wymiary rzeczywiście są tak mikroskopijne?

ArtIs pisze...

Cieszę się że są chętni na kurs i dziękuję za miłe komentarze:)
Romantyczko- to są rzeczywiste wymiary bucików, dokładnie takie same robię. Jeśli chcesz zawsze możesz sobie narysować większe i postępować dalej według kursu. Pozdrawiam!

Lakuna pisze...

Prześliczne te trampeczki i super kursik. Może w przypływie mega cierpliwości skorzystam :)

Clayback pisze...

Ależ słodkie buciczki! Bardzo mi się ta karteczka podoba :)

Anonimowy pisze...

Po takim kursie może i ja cos zrobię??? Zobaczymy ;-))

anias pisze...

No i zrobiłam, troszkę po swojemu, dzięki bardzo za udostępnienie kuru :*
http://karteczkowoani.blogspot.com/2013/03/butkowo.html#comment-form

J.Dark pisze...

Dziękuję za kursik :))
podlinkowywuję i tutaj :D
http://jdarkhandmade.blogspot.com/2013/03/dla-maluszka.html

Anonimowy pisze...

na pewno skorzystam :)
http://beatka2041.blogspot.com/

el pisze...

zrobiłam , dziękuję raz za kursik http://kartkomaniaczki.blogspot.com/2013/05/kontowersyjne-buciki.html

ja-Renii pisze...

Kursik świetny, dziękuję bardzo :) Jak tylko dojrzeję do zrobienia bucików to się pochwalę. Pozdrawiam serdecznie.

Anonimowy pisze...

Śliczne trampeczki, wykorzystałam ten kurs robiąc kartkę dla maluszka koleżanki. Efekt można zobaczyć tutaj: http://kartki-i-karteczki.blogspot.com/2013/06/moja-pierwsza-kartka.html. Jutro zrobię jeszcze wersję dla dziewczynki :). Pozdrawiam.

Revi-Art pisze...

Weszłam przez przypadek, bo zachwyciły mnie właśnie te trampeczki. Są przecudne i obiecuję, że kiedyś je zrobię. A żebym nie zapomniała to wklejam tutorial u siebie na blogu (oczywiście z odnośnikiem do Ciebie). Raz jeszcze cudnie dziękuję. Będę zaglądała :)
Pozdrawiam ciepło
-Marta

Jagja pisze...

REWELACYJNE BUCIKI!!!!

Polly pisze...

I ja za kursik podziękować pragnę... trampeczki cudowne..choć przyznam, ze przy szablonie sporo się namęczyłam..
Oto moje wydanie ... z różem.. :)
http://ptysianella.blogspot.com/2013/07/baby-girl.html
Pozdrawiam serdecznie.. :)

tojatenia pisze...

Dzięki za wspaniały kurs, właśnie zrobiła wg. niego trampeczki. Tu je można zobaczyć http://kuchniaipasja.blox.pl/2014/06/Dla-maluszkow.html

Daga pisze...

Cudowny kursik , skorzystalam bo sie okazja nadarzyla , dziekuje http://daget-art.blogspot.com/2014/07/744-hurraa.html

ivonno pisze...

Cudowna praca no i tan kurs. Dziękuję i pozdrawiam http://ivonno.blogspot.com/2015/01/zostaam-ciocia.html